'Op nieuw gezondheidsetiket krijgt zelfs snoep geen rood licht'

thumb

Nieuwsbron: NOS
Categorie: Economie
Gepubliceerd: Vrijdag 12 Januari 2018 om 20:37

Actiegroep Foodwatch waarschuwt voor een voedingswaarde-etiket waaraan zes grote voedselmultinationals werken. Dat etiket moet aangeven hoe gezond een product is. Foodwatch vindt het ontwerp dat nu op tafel ligt misleidend. "Het lijkt vooral bedoeld om groen licht te geven aan een nog hogere consumptie van junkfood."

Coca-Cola, Mars, Mondelez, Nestlé, PepsiCo en Unilever presenteerden het ontwerp voor de voedingswijzer vorig jaar aan de Europese Commissie. Het etiket heeft de drie kleuren …

Lees het volledige artikel



Gerelateerd Nieuws:


Find Us On Facebook Follow Us On Twitter
4Nieuws maakt gebruikt van cookies. Wat houdt dit in ?
[lees meer]     [akkoord]
Zoek op 4Nieuws: