Dyson plant drie elektrische auto's

Nieuwsbron | : AUTOWEEK |
Categorie | : Auto |
Gepubliceerd | : Vrijdag 16 Februari 2018 om 06:43 |
Vorig jaar werd bekend dat stofzuigerfabrikant Dyson maar wat graag een elektrische auto aan zijn portfolio toe zou willen voegen. Nu lijkt de producent niet één, maar drie EV's op de planning te hebben.
Dat blijkt uit berichtgeving van The Financial Times. De eerste auto die Dyson presenteert, zou in 2020 klaar moeten zijn voor de markt. Waar die auto nog een 'smaakmaker' zal zijn, zijn de twee andere modellen waaruit het leveringsgamma moet gaan bestaan meer conventionelere …

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(15-02-2021 13:47 )
Vanuit alle hoeken: de elektrische SUV van stofzuigerfabrikant Dyson die er nooit kwam. Compleet met solid-state-accu's! Eerlijk is eerlijk: de nieuwswaarde van de patentplaten van Dyson's SUV is natuurlijk erg dun. Voor zover bekend gaat de auto er nooit komen, daar Dyson vorig jaar een dikke rode streep door het project zette. Het bouwen van een elektrische SUV zou voor de fabrikant niet rendabe

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(10-10-2019 19:08 )
Stofzuigerfabrikant Dyson is op automobiel vlak voorlopig uitgezogen. Uit berichtgeving van Reuters blijkt dat Dyson-topman James Dyson de stekker uit het project heeft getrokken. Al in 2008 circuleerden er geruchten dat Dyson, bekend van onder meer de zakloze stofzuigers met namen als V8 en V10, zich bezig zou willen gaan houden met de ontwikkeling van auto's. Zo'n negen jaar later, in 2017, kwam

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(08-11-2017 09:04 )
Onlangs maakte stofzuigerfabrikant Dyson z'n plannen voor een elektrische auto bekend. Gedoodverfde concurrent Tesla wist naar verluidt al twee jaar van die plannen.Dat komt volgens de geruchten, die door verschillende Amerikaanse media zijn opgepikt, door een Franse ingenieur die in 2015 de overstap wilde maken van Dyson naar Tesla. Na het indienen van de Visum-aanvraag die nodig is om te gaan we

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(30-08-2018 12:51 )
Stofzuigerfabrikant Dyson is zéér serieus met zijn plannen om auto's op de markt te brengen. Het bedrijf heeft nu een bijzondere testlocatie geopend.In september 2017 werd bekend dat Dyson, bekend van de zakloze stofzuigers en de haardrogers, 2,3 miljard euro wil investeren in de ontwikkeling van elektrische auto's. Dat nieuws werd enigszins lacherig ontvangen. Zelfs Aston Martin-CEO Andy Palmer

Nieuwsbron:AD / economie
(18-05-2020 13:03 )
De Britse stofzuigermaker Dyson had wilde plannen voor een elektrische auto met een actieradius van liefst 1000 kilometer, maar eind vorig jaar maakte het bedrijf bekend dat het die plannen in de vuilnisbak moest gooien. Nu toont James Dyson de geflopte auto voor het eerst.

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(23-10-2018 08:35 )
Stofzuigerfabrikant Dyson gaat elektrische auto's bouwen en meldt nu dat het zijn productiefaciliteit in Singapore gaat opzetten.In september 2017 werd bekend dat de bekende fabrikant van de zakloze stofzuigers, Dyson, zich ook zou gaan toeleggen op de ontwikkeling en productie van elektrische auto's. Het bedrijf gaat de komende jaren 2,83 miljard euro investeren en liet onlangs weten dat het bij

Nieuwsbron:Tweakers / technologie
(26-09-2017 19:29 )
James Dyson, uitvinder van de filterloze stofzuiger, maakt in een brief gericht aan de werknemers van stofzuigerfabrikant Dyson bekend dat het bedrijf werkt aan een zelfrijdende auto. Dat voertuig moet in 2020 op de markt komen.

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(28-09-2017 12:07 )
Aston Martin-CEO Andy Palmer steekt de draak met de plannen Dyson, de Engelse stofzuigerfabrikant die een elektrische auto op de markt wil brengen.Eerder deze week kwam naar buiten dat James Dyson, de man achter de zakloze stofzuigers van zijn bedrijf Dyson, in 2020 een elektrische auto op de markt gaat brengen. Dyson investeert bijna 2,3 miljard euro in de ontwikkeling van de geplande EV. Andy Pa

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(18-05-2020 08:38 )
Stofzuigerfabrikant Dyson heeft gewerkt aan de ontwikkeling van een elektrische auto die helaas nooit is gekomen. Voor het eerst is het prototype te zien! Al jaren gingen er geruchten dat Dyson, producent van onder meer zakloze stofzuigers met namen als V8 en V10, zich zou willen storten op de ontwikkeling en productie van auto's. In 2017 werden de ambities van Dyson-topman James Dyson realiteit.

Nieuwsbron:nu.nl / technologie
(26-09-2017 18:33 )
Dyson wil in 2020 een eigen elektrische auto op de markt brengen. Het bedrijf investeert daarom bijna 2,3 miljard euro voor het ontwerp van de auto en de accu om het voertuig aan te drijven.

Nieuwsbron:NOS / economie
(27-09-2017 11:20 )
De ene na de andere autofabrikant kondigt forse investeringen in elektrisch rijden aan. BMW komt de komende jaren met 25 modellen, Volkswagen steekt er tientallen miljarden in en Volvo wil vanaf 2019 alle auto's deels of helemaal elektrisch leveren. Maakt Dyson dan nog een kans? De maker van onder meer luxe stofzuigers kondigde gisteren aan 2,27 miljard euro te gaan investeren in de ontwikkeling v

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(05-07-2018 14:21 )
Wapenfabrikant JSC Kalishikov Concern, met name bekend van de AK47, stapt uit zijn comfortzone om voor de Russische verkeerspolitie een elektrische driewieler te bouwen.Stofzuigerfabrikant Dyson is heus niet de enige producent die zich opeens ook op de ontwikkeling en productie van gemotoriseerd vervoer stort. Ook JSC Kalashnikov, de Russische fabrikant van allerlei wapentuig, houdt zich er nu mee

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(26-09-2017 19:04 )
De Britse uitvinder James Dyson, de man achter de zakloze stofzuigers, wil in 2020 een elektrische auto op de markt brengen. Zijn bedrijf Dyson heeft 2 miljard pond (bijna 2,3 miljard euro) uitgetrokken voor het ontwerp van de auto en de batterijen om het voertuig aan te drijven.Volgens de 71-jarige uitvinder zal zijn auto ,,radicaal'' verschillen van die van andere elektrisch aangedreven wagens v

Nieuwsbron:Tweakers / technologie
(18-05-2020 14:40 )
Dyson heeft voor het eerst zijn elektronische auto getoond. De fabrikant van onder andere stofzuigers werkte daar jaren aan, maar besloot eind vorig jaar het project stop te zetten. Oprichter James Dyson zegt dat het project hem 500 miljoen Britse pond heeft gekost.

Nieuwsbron:NOS / economie
(04-10-2019 16:18 )
Voor het eerst lijkt een elektrische auto de bestverkochte auto van het jaar te worden. De Model 3 van Tesla is tot en met september namelijk het meest verkochte type, met een marktaandeel van ruim 4 procent. En in de maand september was de elektrische middenklasser zelfs goed voor 15,5 procent van alle verkochte auto's. Daardoor leverde Tesla in de maand september niet alleen het meest verkochte

Nieuwsbron:NOS / binnenland
(04-05-2017 10:29 )
De CO2-uitstoot van nieuwe lease-auto's neemt voor het eerst in jaren weer toe. Lease-auto's die afgelopen jaar zijn aangeschaft stoten 10 procent meer uit dan auto's die in 2015 zijn verkocht. Leaserijders kiezen minder vaak voor een auto met een stekker en weer eerder voor auto's met een benzine- of dieselmotor. Dat doen ze omdat de belastingvoordelen voor hybride-autos zijn versoberd. Vanaf 1

Nieuwsbron:NOS / binnenland
(06-04-2018 09:24 )
In de eerste maanden van dit jaar zijn er veel meer elektrische auto's gestolen dan in de eerste drie maanden van vorig jaar. De Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit (AVc) bevestigt na berichtgeving van De Telegraaf dat het aantal meer dan verdubbeld is. Dit jaar werden al tachtig elektrische auto's gestolen, waar dat er de eerste drie maanden van vorig jaar nog 31 waren. Wat de stichting opvalt

Nieuwsbron:NOS / economie
(10-05-2019 01:32 )
Het aantal volledig elektrische auto's in Nederland is vorig jaar verdubbeld. Op 1 januari waren er bijna 45.000 van dergelijke auto's, tweemaal zoveel als een jaar eerder. Het aantal plug-in hybrides, auto's die behalve op elektriciteit ook op brandstof kunnen rijden, nam met drie procent af: daarvan zijn er nu bijna 94.000. Het CBS baseert deze cijfers op de kentekenregistraties van de RDW. Het

Nieuwsbron:NOS / politiek
(28-06-2019 15:12 )
Na anderhalf jaar onderhandelen ligt het er. Het Klimaatakkoord. En dat betekent dat er heel veel gaat veranderen. Over dertig jaar moeten we vrijwel geen CO2 meer uitstoten en in 2030 de helft (49 %) minder dan in 1990. Om daar te komen gaan binnen tien jaar de kolencentrales dicht, zijn er alleen nog elektrische auto's te koop en gaan we de komende dertig jaar van het gas af. Maar wat betekent d