Weblog: Weblog: Design van overal en nergens

Nieuwsbron | : AUTOWEEK |
Categorie | : Auto |
Gepubliceerd | : Zondag 21 Februari 2021 om 14:03 |
Je ziet het allereerst aan het voorzieningenniveau. In China of Californië - waar Seres officieel gevestigd is, al is de auto Chinees moet een afvinklijstje circuleren voor de uitrusting. De baas van Seres schreef er in hanenpoten boven: Wat In Europa Iedereen Heeft En Wij Voor Een Appel En Een Ei Dus Lekker Ook, all-inclusive. Het is de strategie die eerder Kia en Hyundai volgden, en die bleek te werken. Ze sloegen niets over. 10.25 inch touchscreen: check. Panoramadak: check. Veiligheidsassistenten: …

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(18-01-2021 11:18 )
Fascinerend, die Chinese autofabrikanten, als je de startups die ze vaak zijn zo mag noemen. Opeens zijn ze er of kondigen ze uit het niets hun landing in Europa aan, met merken waar je tot hun eerste persbericht nog nooit van had gehoord. Toch hebben ze hun pilotfase al doorlopen. De voor de markt cruciale vraag of de Nederlandse consument bereid is om het avontuur met onbekende spelers zonder en

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(27-02-2021 11:35 )
Terwijl ik daar met strak 100 op de cruise op de middenbaan traag maar geleidelijk de 96 kilometer-klanten passeer, zie ik in mijn achteruitkijkspiegel met ruim bovenwettelijke snelheid twee motoragenten naderen. Met bloedagressieve duwgebaren beduiden ze mij en mijn rijstrookgenoten een baan naar rechts op te schuiven. Ze lijken plezier te hebben in het machtsvertoon. Door hun helmvizier zie ik z

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(31-10-2016 12:30 )
Ik zag de Duitse documentaire Autoland abgebrannt over de staat van de Duitse auto-industrie na dieselgate. Verontrustende materie. De makers zien in de mondiale omschakeling naar elektrisch vervoer Duitsland ondanks veel zorgwekkend achterlopen op het Californië van Musk, Google en Apple – en op China. Hun wrede conclusie is dat de oosterburen door hun trouw aan de verbrandingsmotor, de diesel

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(24-08-2017 14:00 )
Of het klopt is van secundair belang. Ik kan een smartelijke klaagzang aanheffen over de uitverkoop van Italiaans erfgoed, de realiteit is dat het om het even is welke heren beide merken dienen, of het nu Fransen of Chinezen zouden zijn. Zoals ze er nu voor staan, zijn ze op een snel elektrificerende automarkt in stijl ten dode opgeschreven. Kijk dan. Ze maken opwindende auto's met benzine- en

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(31-07-2020 10:49 )
Bijna alle overige auto's in de pijplijn, die we weer allemaal massaal gaan testen, zijn meer van hetzelfde. Nichemodelletje hier, crossovervariantje daar, paar facelifts en steeds meer hybrides met een stekker. Kom er maar in, plugins met 225, 300 en 400 pk, allemaal redelijk tot zeer goed rijdend. Keer op keer zal ik zeggen: koop gerust, niks mis mee. En ik vergeet ze op slag. Zelfde schermen, z

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(29-06-2017 11:34 )
Die terreur van jolige crossovers in het B-segment! Dakjes en raamstijlen in felle contrastkleuren, guitige interieurs, dakrails, panoramadaken, privacy glass, tweekleurig 17 inch lichtmetaal voor je duivelse driepitter - de kleine suv is een soort carnaval geworden. Vet cool is in de mode. De Citroën C3 Aircross – een komisch juwelendoosje, natuurlijk met airbumps die uit de flankjes steken

Nieuwsbron:AD / binnenland
(03-12-2020 16:02 )
Het Amerikaanse automerk Seres maakt deze maand in Nederland zijn debuut. Het komt net als Tesla uit Silicon Valley, maar wordt gefinancierd door een moederbedrijf in China. In de ontstaansgeschiedenis van het piepjonge Seres heeft een van de grondleggers van Tesla een belangrijke rol gespeeld. ,,Wij maken duurzaam autorijden voor iedereen bereikbaar‘’, is de belofte.

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(03-12-2020 16:52 )
De Nederlandse automarkt is straks weer een nieuw merk rijker! Green Mobility Group Europe haalt SERES nog dit jaar naar ons land. De informatie is nog summier, maar klinkt veelbelovend. De SERES 3 is de eerste auto van het merk dat zich volledig richt op elektrische auto's. SERES is een autofabrikant wiens naam je mogelijk helemaal niets zegt. SERES is een in Sillicon Valley, waar ook Tesla zijn

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(24-12-2020 12:37 )
We hebben alle technische gegevens, dus ook de actieradius én de prijzen van de elektrische Seres 3. De Seres 3 krijgt later de Seres 5 en 7 naast zich. De Seres 3 is een 3,39 meter lange elektrische cross-over die met die afmetingen zo'n 9 centimeter groter is dan de MG ZS EV, maar wel min of meer in hetzelfde segment valt. De wielbasis van de Seres 3 bedraagt 2,66 meter. De Chinees-Amerikaanse

Nieuwsbron:NOS / buitenland
(03-07-2017 14:45 )
Wat zie je op de foto hierboven? Een bol garen? Een sjaal? Nee, je ziet een kerkhof voor 84.000 leenfietsen in Hangzhou, China. En je ziet ook een probleem, zegt het bestuur van de stad. Het stadsbestuur wil zo snel mogelijk af van de megastalling. Leenfietsen kunnen door de inwoners van Hangzhou bij 240 verschillende stations worden geleend. Het eerste uur mogen de gebruikers er gratis gebruik va

Nieuwsbron:NOS / buitenland
(25-01-2018 13:55 )
"De technische barrière voor het klonen van apensoorten, inclusief mensen, is nu doorbroken." De woorden van de onderzoekschef Mu-Ming Poo zijn helder: de geboorte van twee gekloonde aapjes in China is een doorbraak. Wereldwijd is er lof vanuit de wetenschap, maar vooral ook felle kritiek op de creatie van de gekloonde makaken Zhong Zhong en Hua Hua. "De technologie is zó complex en maakt het kl

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(11-12-2019 12:59 )
Wie de specificaties van de nieuwe Golf bekijkt, ziet dat de maatvoering zo goed als gelijk is gebleven en het zal mij dan ook niet verbazen als het onderstel zo goed als identiek is aan dat van de Golf 7. Iets soortgelijks gebeurde al bij de overgang van de 5 naar 6, ook daar was niet zo heel veel nieuws onder de zon. In het verleden schreef ik al eens over het gegeven dat de auto in zijn huidige

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(30-06-2020 12:00 )
We hebben een wereld gecreëerd waarin het uitzonderlijke te gewoon is geworden. Waarom zou je in Genève met je supercar gaan staan als er twee stands verder eentje staat met 200 pk meer? Of, door de ogen van de klant bezien: wat is de aantrekkingskracht van een sportwagen voor de doodgewone zakenrijder met een 300 pk plugin hybride van Opel onder zijn kont? Wat zou je dwepen met een AMG als jouw

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(04-01-2021 15:07 )
Seres haalt na de 3 ook de 5 en 7 naar Nederland. De elektrische modellen hebben veelbelovende specificaties en komen nog dit jaar naar Nederland! Het kan snel gaan in autoland. Begin december meldde Seres zich als nieuwe speler, een Chinees-Amerikaanse fabrikant wiens elektrische modellen via Green Mobility Group Europe hun weg naar de consument vinden. De net geen 38 mille kostende 4,39 meter la

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(20-09-2017 10:14 )
Dat wordt een dingetje. De neus is het merkgezicht, de grille de grote bek die het karakter uitdrukt. Je kunt hem weghalen, maar dat geeft suffe kale plekken. Je zou hem kunnen handhaven, maar stoer doen met zo'n opgeblazen luchtrooster slaat nergens op. Daar hoort een grommende verbrandingsmotor bij. De gevolgen van dat stijldilemma zie je nu al. BMW heeft het bij de i3 met een duo uitgerekte

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(03-04-2018 11:11 )
Zoals gezegd: de autoshoppers weten me te vinden voor advies. Niet iedereen vindt in de online-jungle even makkelijk de weg. "Ik zoek een stationcar, max. 10.000 euro, verbruik 1 op 15? Weet jij wat?" "Wat doet een goeie Prius tweedehands? Om design geef ik niks, dat weet je." Epidemisch ook: de youngtimerliefhebber die een goeie winterauto zoekt voor weinig. In mijn montere verkoperstaaltje zeg i

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(04-11-2015 11:05 )
Een rare titel voor een weblog natuurlijk. Maar het leek me de beste plek om mijn korte video-impressie van de nieuwe bloedsnelle Italiaanse cabrio met jullie te delen. Het is inmiddels alweer een aantal weken terug, maar de reis zal voorlopig nog wel even in mijn geheugen blijven gegrift. Sowieso zijn Ferrari-introducties geen dagelijkse kost voor Nederlandse media. Als 'we' als een langs mogen k

Nieuwsbron:AutoWeek / auto
(04-11-2015 15:34 )
Een rare titel voor een weblog natuurlijk. Maar het leek me de beste plek om mijn korte video-impressie van de nieuwe bloedsnelle Italiaanse cabrio met jullie te delen. Het is inmiddels alweer een aantal weken terug, maar de reis zal voorlopig nog wel even in mijn geheugen blijven gegrift. Sowieso zijn Ferrari-introducties geen dagelijkse kost voor Nederlandse media. Als 'we' als een langs mogen k

Nieuwsbron:NOS / buitenland
(20-07-2017 14:26 )
"De Nederlandse overheid heeft een probleem als Harm niet vrijkomt", zegt Alex Fitié, de vader van Harm Fitié. Hij is vanochtend in alle vroegte in Peking geland om morgen aanwezig te kunnen zijn bij de uitspraak in het hoger beroep van zijn 45-jarige zoon. Harm zit al 26 maanden in voorarrest, sinds hij in het voorjaar van 2015 het dakterras opstapte waar zijn dronken buurman kabaal op stond t