Qatar: bedrijven NL gaan gevolgen voelen van weigeren vliegrechten

Nieuwsbron | : NRC |
Categorie | : Binnenland |
Gepubliceerd | : Dinsdag 26 Mei 2015 om 15:41 |
Als de overheid weigert om luchtvaartmaatschappijen uit de Golfstaten extra landingsrechten op Schiphol te geven, dan kan dat gevolgen hebben voor het aantal opdrachten voor Nederlandse bedrijven in Qatar. Dat dreigement uitte de topman van Qatar Airways, Akbar Al Baker, vandaag tijdens een persconferentie in Amsterdam.
Qatar Airways wil volgens Al Baker graag meer vliegen op de Nederlandse luchthaven, maar wordt daarbij tegengewerkt door de Nederlandse overheid. Hij zei daarover:
Tijdens …

Nieuwsbron:NOS / economie
(26-05-2015 17:29 )
De luchtvaartmaatschappijen uit de Golfstaten zijn de beschuldiging over illegale concurrentie zat. "Qatar Airways krijgt helemaal geen staatssteun, we zijn gewoon beter dan Europese en Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen," zegt de topman van Qatar Airways, sjeik Akbar Al Baker. De luchtvaartmaatschappijen uit de Golfstaten krijgen voorlopig geen nieuwe landingsrechten op Schiphol, maakte staatss

Nieuwsbron:NOS / binnenland
(29-01-2020 20:21 )
Naarmate de uitbraak van het coronavirus langer duurt, wordt de economische schade steeds groter. Econoom Mathijs Bouman ziet nu vooral economische gevolgen op financiële markten. "De beurzen gingen omlaag, de olie werd goedkoper. Maar al snel gaat de echte economie het voelen." Als eerste zullen gevolgen merkbaar zijn bij de luchtvaartmaatschappijen en in de toeristische sector, die volgens scha

Nieuwsbron:NOS / buitenland
(08-12-2017 12:36 )
De scheiding is rond. De EU en het Verenigd Koninkrijk gaan uit elkaar, maar nu komt de moeilijkste fase. Hoe gaan we met elkaar om? Op welke manier gaan we handel voeren, komen er importtarieven, houden de Britten toegang tot de grote Europese interne markt? De tweede fase wordt politiek minder interessant, omdat vandaag op hoofdlijnen een akkoord is bereikt, maar voor het bedrijfsleven en de Ne

Nieuwsbron:nu.nl / economie
(26-05-2015 12:44 )
Qatar Airways wil graag meer gaan vliegen op Schiphol, maar de luchtvaartmaatschappij uit de Perzische Golf wordt tegengewerkt door de Nederlandse overheid die weigert extra landingsrechten te verstrekken.

Nieuwsbron:elsevier / economie
(26-05-2015 12:41 )
AMSTERDAM (ANP) - Qatar Airways wil graag meer gaan vliegen op Schiphol, maar de luchtvaartmaatschappij uit de Perzische Golf wordt tegengewerkt door de Nederlandse overheid die weigert extra landingsrechten te verstrekken.

Nieuwsbron:RTL Z / economie
(26-05-2015 12:29 )
Qatar Airways wil graag meer gaan vliegen op Schiphol, maar de luchtvaartmaatschappij uit de Perzische Golf wordt tegengewerkt door de Nederlandse overheid die weigert extra landingsrechten te verstrekken.

Nieuwsbron:BN De Stem / economie
(26-05-2015 13:50 )
AMSTERDAM (ANP) - Qatar Airways wil graag meer gaan vliegen op Schiphol, maar de luchtvaartmaatschappij uit de Perzische Golf wordt tegengewerkt door de Nederlandse overheid die weigert extra landingsrechten te verstrekken.

Nieuwsbron:HartvNL / binnenland
(07-03-2019 16:00 )
Als mensen een site bezoeken en de site vraagt om toestemming voor het plaatsen van volgcookies, volgpixels en andere software, moeten de bezoekers die kunnen weigeren.Volgens de Autoriteit Persoonsgegevens, de privacywaakhond van de overheid, is het in strijd met de nieuwe Europese privacyregels als een site de toegang weigert wanneer iemand cookies weigert. Mensen staan dan namelijk onder druk h

Nieuwsbron:NOS / economie
(07-05-2020 13:15 )
KLM, scheepsbouwer Royal IHC en misschien ook fitnessketen Basic Fit wél, andere bedrijven niet. Van alle ondernemingen in nood, zal het Rijk maar enkele met extra noodsteun overeind houden. Hoe maken de ministeries die afweging, en welke voorwaarden kunnen ze stellen? Voor die beslissing volgen minister Hoekstra en Wiebes een speciaal 'afwegingskader'. Toch laat dat, zo bleek gisteren tijdens ee

Nieuwsbron:HartvNL / binnenland
(24-04-2020 22:05 )
Schipper Ruud Stam, voor zijn naasten bekend als ‘Helpende Hollander’, heeft nu zelf hulp nodig. Sinds het invoeren van de ‘anderhalvemetersamenleving’ ligt de volledige bruine vloot stil, de professionele passagiersvaart met traditionele schepen. Voor Ruuds stichting Heroes4Life, waarmee hij ernstig zieke en terminale kinderen en hun gezinnen onvergetelijke uitjes bezorgt, is deze tijd de

Nieuwsbron:NOS / buitenland
(11-06-2017 13:22 )
"Bij veel Qatarese bedrijven is er onzekerheid over hoe dit verder gaat", zegt correspondent Sander van Hoorn. De Golfstaat verkeert in een diplomatieke crisis sinds vorige week zeven landen de banden verbraken en sancties instelden. "Zelfs landen die in oorlog zijn nemen vaak niet zulke verregaande maatregelen." Afgelopen maandag waren het vier Arabische landen die als eersten de diplomatieke rel

Nieuwsbron:NOS / economie
(17-06-2020 20:13 )
Het idee om minimumprijzen voor vliegtickets in te voeren is "totaal geschift", vindt Michael O'Leary, de topman van vliegtuigmaatschappij Ryanair. Een minimumprijs zou het vrije verkeer van personen binnen Europa aantasten, zegt hij in gesprek met Nieuwsuur. "Je bent straks alleen nog vrij om te bewegen binnen Europa als je rijk bent en hogere ticketprijzen wilt betalen. Het is volslagen knetterg

Nieuwsbron:NOS / buitenland
(05-01-2021 16:49 )
3,5 jaar lang werd Qatar geïsoleerd door vier buurlanden: Saudi-Arabië, Bahrein, Egypte en de Verenigde Arabische Emiraten. De officiële reden: het steenrijke emiraat zou onder meer banden hebben met terroristische groeperingen en te veel betrekkingen hebben met Iran. In werkelijkheid vinden de buurlanden dat Qatar te machtig is. De vier landen kwamen daarom met een lijst met eisen. Voldeed Qat

Nieuwsbron:NOS / buitenland
(05-06-2017 21:44 )
Stel je voor dat België, Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk en Denemarken in een weekend alle diplomatieke banden verbreken met Nederland. Daar kun je de politieke crisis in Golfstaat Qatar grofweg mee vergelijken. Vijf Arabische (buur)landen willen niets meer te maken hebben met Qatar, vanwege vermeende steun aan terroristen en een omstreden uitspraak die de emir (de leider van het land) zo

Nieuwsbron:NOS / economie
(02-04-2020 10:47 )
Vrij plotseling kan de overheid tientallen miljarden euro's extra uitgeven om de economie te ondersteunen. Geld dat we niet op de plank hebben liggen, want de uitgaven en inkomsten van de staat zijn normaal gesproken min of meer in balans. Waar komt dat extra geld vandaan, en wat voor gevolgen hebben de bijgekomen schulden? De extra uitgaven Ondernemers, werknemers en zzp'ers die geen geld zien bi

Nieuwsbron:NOS / politiek
(14-09-2020 18:17 )
Nog meer elektrische auto's, geïsoleerde huizen, windparken en zonnepanelen. Nieuwe regels voor luchtvaartmaatschappijen en scheepvaartbedrijven. De chemische industrie moet meer gaan betalen voor het uitstoten van CO2. Dat zijn de gevolgen voor Nederland van het door de Europese Commissie aangescherpte klimaatbeleid. Ook zal de discussie over het aantal koeien in Nederland voortduren, zo is de v

Nieuwsbron:NOS / binnenland
(21-02-2020 23:07 )
Bedreigingen, leugens en veel ongemak. De parlementaire flitsenquête naar bemoeienis vanuit het buitenland bij Nederlandse moskeeën heeft meer ophef veroorzaakt dan de onderzoekscommissie zelf had verwacht. De vraag die bij het onderzoek centraal stond: in hoeverre worden moskeeën en andere islamitische organisaties gefinancierd met geld uit 'onvrije' landen waar normen gelden die haaks staan o

Nieuwsbron:NOS / economie
(24-11-2016 14:45 )
KLM stopt na 33 jaar met vluchten naar Qatar. De vliegmaatschappij is duidelijk over de reden. "Deze vlucht is niet meer rendabel nadat Qatar Airways in juni 2015 direct is gaan vliegen op Schiphol", zegt KLM in een persbericht. Westerse maatschappijen ondervinden steeds meer concurrentie van maatschappijen uit de Golfstaten, zoals Qatar Airways, Emirates en Etihad. Critici, waaronder pilotenvak

Nieuwsbron:NOS / economie
(22-03-2019 19:46 )
Bij de Boeing 737 MAX 8 toestellen die in Ethiopië en Indonesië zijn neergestort, waren twee optionele veiligheidsvoorzieningen niet geïnstalleerd. De luchtvaartmaatschappijen Ethiopian Airlines en Lion Air betaalden niet voor die extra's, meldde The New York Times gisteren. Dat roept de vraag op of er veel vliegtuigen zijn waarbij belangrijke veiligheidsvoorzieningen ontbreken, zeker nu Boeing
Meest Gelezen Nieuws:
- Wekdienst 1/3: Verkiezingsprogramma's doorgerekend • Mbo-studenten naar school
- We doen al een jaar onderzoek naar corona, maar er is nog geen medicijn. Hoe kan dat?
- Video | Superjacht ramt aanlegsteiger in Sint Maarten door computerstoring
- Explosieve toename hacks en diefstal persoonsgegevens
- Meteorologische lente maandag van start: 'Het weer kan nog alle kanten op'