SIRE roept Nederlanders in campagne op: #doeslief!

Nieuwsbron | : NOS |
Categorie | : Binnenland |
Gepubliceerd | : Maandag 4 Maart 2019 om 08:40 |
Bumperkleven, het negeren van een caissière in de supermarkt, treiteren van OV-personeel, elkaar niet voor laten gaan in het verkeer, voordringen in de trein, geluidsoverlast, burenruzies, schelden en haatberichten op sociale media. Het neemt allemaal toe, blijkt uit onderzoek van SIRE (Stichting Ideële Reclame). De organisatie start vandaag de campagne #doeslief, om mensen bewust te maken van asociaal gedrag.
"Het gebeurt vaak niet eens expres", zegt directeur Lucy van der Helm. "76 …

Nieuwsbron:HartvNL / binnenland
(04-03-2019 08:04 )
Bumperkleven, het negeren van een caissière in de supermarkt, treiteren en bespugen van OV-medewerkers, elkaar niet voor laten gaan in het verkeer, voordringen in de trein, geluidsoverlast, burenruzies, schelden en haatberichten op sociale media.Zomaar een paar voorbeelden die in de nieuwe SIRE-campagne voorbij komen. Volgens SIRE (Stichting Ideële Reclame gebeurt het elke dag en veel te vaak.

Nieuwsbron:HartvNL / binnenland
(09-09-2019 07:00 )
We gooien kapotte spullen tegenwoordig weg in plaats van dat we ze laten repareren. Dat moet anders volgens de Stichting Ideële Reclame (SIRE). De stichting start daarom de campagne ‘Waardeer het, repareer het’.Met de campagne hoopt SIRE Nederlanders bewust te maken van de waarde van hun spullen zodat we vaker kiezen voor reparatie. “Helaas verdwijnen veel spullen bij het afval, zeker als e

Nieuwsbron:HartvNL / binnenland
(23-12-2019 13:32 )
Geweld en agressie tegen hulpverleners staan centraal in een nieuwe campagne op radio en tv en online. Het is een vervolg op de #DOESLIEF-campagne waarin de Stichting Ideële Reclame (SIRE) sinds maart Nederlanders oproept aardiger tegen elkaar te zijn.Een op de drie hulpverleners kreeg in 2018 te maken met agressie. Dat resulteerde in vele duizenden meldingen van verbaal of fysiek geweld tegen br

Nieuwsbron:NOS / binnenland
(04-03-2019 12:17 )
Nederlanders doen vaak onaardig tegen elkaar, dat zeggen onderzoekers. Zij keken naar hoe vaak mensen bijvoorbeeld haatberichten plaatsen online, schelden in het verkeer of caissières in de supermarkt negeren. En dat doen we dus nogal vaak: Vooral op plekken waar mensen elkaar niet kennen is het probleem volgens de onderzoekers groot, zoals op straat of online. Daarom is een nieuwe campagne gesta

Nieuwsbron:nu.nl / binnenland
(27-03-2020 06:01 )
SIRE (Stichting Ideële Reclame) start vrijdag de campagne #DASLIEF. Daarmee worden initiatieven die Nederlanders opzetten om elkaar te helpen tijdens de coronacrisis aan het licht gebracht. Met de campagne verwijst de stichting naar haar actie van een jaar geleden om beter met elkaar om te gaan: #DOESLIEF.

Nieuwsbron:nu.nl / binnenland
(04-03-2019 08:53 )
Nederlanders moeten volgens SIRE (Stichting Ideële Reclame) wat aardiger voor elkaar worden. Daarom begint de stichting maandag de campagne #DOESLIEF om mensen ertoe te bewegen beter met elkaar om te gaan.

Nieuwsbron:NOS / economie
(09-09-2019 05:00 )
Na de campagne #doeslief komt SIRE nu met een campagne die mensen oproept beter voor hun spullen te zorgen. "Waardeer het, repareer het", is het motto van de campagne die vandaag start. "Er is heel veel aandacht voor recycling, dat is op zich goed", zegt SIRE-voorzitter Lucy van der Helm. "Maar heel weinig mensen realiseren zich dat repareren nog veel beter is. Als we met z'n allen meer repareren,

Nieuwsbron:geenstijl / opinie
(04-03-2019 08:35 )
Vanaf vandaag gaan we ons gedragen, OK? Het gaat helemaal mis in dit land qua lief doen dus SIRE heeft een nieuwe campagne om het allemaal op te lossen. En net op tijd, want dit weekend nog werd een SP-raadslid van kleur van social media af gepest (1) door hardlinkse trollen. #DOESLIEF! En afgelopen week werden twee hoogbejaarden het slachtoffer van insluipoostblokkers, die al hun spaargeld

Nieuwsbron:HartvNL / binnenland
(09-09-2019 17:55 )
De nieuwe SIRE-campagne die mensen moet overhalen om kapotte spullen niet weg te gooien maar te laten repareren, gaat niet werken. Dat verwachten meer dan zes op de tien Nederlanders blijkt uit ons dagelijkse onderzoek ‘Wat Vindt Nederland’.De helft van de ruim 2600 mensen die de enquête invulden doet niet aan reparaties, maar koopt direct nieuwe spullen. Twintigers en dertigers denken dat da

Nieuwsbron:NOS / binnenland
(29-08-2017 12:33 )
Tientallen oneliners en morele vragen kwamen de afgelopen vijftig jaar uit de koker van de campagneontwikkelaars van SIRE (Stichting Ideële Reclame). Je bent een rund als je met vuurwerk stunt, Wie is die man die op zondag het vlees snijdt? en De maatschappij, dat ben jij zijn daar bekende voorbeelden van. Veel van deze campagnes werden positief ontvangen door het grote publiek. Maar sommigen zo

Nieuwsbron:geenstijl / opinie
(09-09-2019 11:05 )
Gaap Je bent een rund, als je met vuurwerk stunt. Dat was nog eens een campagne van heb ik jou daar. Van die halve klauwen in beeld, gadverdamme. Grote jongen die toen nog een miljoen strijkers in een loden pijp durfde te proppen. De maatschappij, dat ben jij. Die gast die aan dat meisje vroeg: "Neuken?" Dat maakte indruk, hoor. Wie is toch die man die op zondag altij

Nieuwsbron:NOS / binnenland
(16-12-2016 01:38 )
The Good Life Agency, het bedrijf waar mensen terecht zouden kunnen om een beter imago te kopen, blijkt onderdeel van een campagne van Sire. Het bureau bood op zijn site verschillende diensten aan om gewone mensen succesvoller te laten lijken. Het bureau was een sociaal experiment om te kijken hoe ver mensen zouden gaan voor een succesvol imago, om zo een maatschappelijk debat op gang te brengen

Nieuwsbron:AD / binnenland
(04-03-2019 06:00 )
Vandaag lanceert Sire haar nieuwe campagne #Doeslief. Het geweten van Nederland probeert ons een tikkie aardiger te laten zijn. Of vooral: een stuk minder onaardig.

Nieuwsbron:NOS / binnenland
(04-03-2019 18:28 )
Asociaal gedrag tegen medewerkers neemt toe, is het beeld dat een OV-handhaver en een supermarkteigenaar in Amsterdam hebben. Ze zijn daarom blij dat hier nu aandacht voor wordt gevraagd in een campagne van SIRE. "Als je mensen aanspreekt op hun gedrag, of het niet hebben van een geldig plaatsbewijs, reageren mensen weleens behoorlijk heftig, door te schelden en dreigen. En als ze tot de orde gero

Nieuwsbron:AD / binnenland
(27-03-2020 06:00 )
Buren die boodschappen voor elkaar doen, kwekers die hun onverkochte bloemen in zorginstellingen uitdelen en Nederlanders die klappen voor zorgmedewerkers. Door het coronavirus ziet SIRE de saamhorigheid in de samenleving groeien. Met #Daslief, dat vanaf vandaag op radio en televisie is, wil de stichting alle Nederlanders bedanken en een hart onder de riem steken in ‘deze onwerkelijke tijd’.

Nieuwsbron:AD / binnenland
(27-03-2020 06:00 )
Buren die boodschappen voor elkaar doen, kwekers die hun onverkochte bloemen in zorginstellingen uitdelen en Nederlanders die klappen voor zorgmedewerkers. Door het coronavirus ziet SIRE de saamhorigheid in de samenleving groeien. Met #Daslief, dat vanaf vandaag op radio en televisie is, wil de stichting alle Nederlanders bedanken en een hart onder de riem steken in ‘deze onwerkelijke tijd’.

Nieuwsbron:NOS / binnenland
(25-07-2017 15:29 )
Als je afgaat op de nieuwe campagne van SIRE, moeten jongens het zwaar hebben. Op school worden ze drie keer vaker berispt dan meisjes, halen ze lagere cijfers en krijgen ze volgens hun ouders te weinig ruimte. Ook wordt druk gedrag vaak niet geaccepteerd en krijgen ze vier keer vaker dan meisjes de diagnose adhd. SIRE wil nu de discussie over jongensgedrag aanwakkeren. In een filmpje vragen ze o

Nieuwsbron:NOS / binnenland
(25-07-2017 04:42 )
Laat jij jongens nog wel jongen zijn? Dat is de boodschap van de nieuwe campagne van SIRE over de omgang van opvoeders in Nederland met jongens. De campagne bestaat uit beelden van stoeiende en ravottende jongens die risico's nemen, met de vraag of we ze genoeg ruimte geven voor hun ontwikkeling. SIRE heeft deze vraag ook voorgelegd aan ouders en uit hun antwoorden blijkt dat die ook vinden dat

Nieuwsbron:geenstijl / opinie
(31-10-2017 19:00 )
"Het democratisch vermogen, de vrijheden en dat je alles mag zeggen wat je wilt." Best wel belangrijk, vonden ze bij SIRE in 2015. Vandaar dat die vingerwapperende flauwekulspotjesverzinners een campagne omtrent het thema 'Nederlandse waarden' hadden opgezet. Maar ja. "De tijd haalde volgen SIRE de campagne in, want die kreeg een andere lading. ,,In augustus 2015 kwamen de vluchtelingenstr
Meest Gelezen Nieuws:
- Overheidsaanpak aardbevingsproblematiek maakt uitvoerders gek
- Willem Engel toch geen kandidaat voor Tweede Kamer
- Kettingrokende buren reageren helaas niet op onze nette brief
- Boze buurman opgepakt om dreigen met neppistool bij sneeuwballengevecht
- Politiepaard aangevallen met ploertendoder tijdens rellen Museumplein