'Bijna uitverkocht': ACM legt misleiding door webwinkels aan banden

(c) 4Nieuws Media
Nieuwsbron | : NOS |
Categorie | : Economie |
Gepubliceerd | : Dinsdag 3 December 2019 om 07:59 |
"Er zijn nog drie stoelen over voor deze prijs" of "Meer dan 100 mensen kochten dit artikel". Met dit soort slimme teksten proberen webwinkels het koopgedrag van hun klanten te beïnvloeden. Daarmee balanceren de bedrijven op het randje van de wet.
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) publiceert vandaag een leidraad waarin staat hoe ver bedrijven mogen gaan bij het verleiden van klanten. Op die manier wil de toezichthouder "voorkomen dat de consument in de digitale economie het onderspit …
Gerelateerd Nieuws:
op facebook
Meest Gelezen Nieuws:
- Overheid komt met uniforme werkgeversverklaring voor tijdens avondklok
- Opnieuw recordjaar voor chipmachinebouwer ASML
- Netflix groeit in recordjaar naar meer dan 200 miljoen abonnees
- Pensioenfondsen vrezen verlaging van pensioenen in komende jaren
- Waarom kritische Chinezen verdwijnen: 'Niemand is groter dan de partij'